Rumuński producent samochodów dostawczych oraz osobowych, od lat 60-tych XX wieku znany jako Dacia już od swoich początków współpracuje z koncernem Renault. Do dziś Dacia jest filią Renaulta, a jej produkty należą do najbardziej rozpoznawalnych na świecie symboli Rumunii. Znany jest status wozów Dacii. Ze względu na ogromne bezpieczeństwo gwarantowane m. in. wyposażeniem każdej serii w ABS, pasy szybkiego hamowania oraz ESP, są one szczególnie popularne jako auta rodzinne, chroniące pasażerów przy pomocy poduszek powietrznych oraz trzypunktowych pasów bezpieczeństwa. Dacia regularnie stosuje nowoczesne rozwiązania technologiczne w swoich wozach oraz stanowi dobrą propozycję zwłaszcza dla amatorów samochodów klasy średniej.

Dlatego szczególnie ważna dla miejskich samochodów osobowych, takich jak kombivan Dacia Dokker, może być ingerencja w filtr DPF. Jego uszkodzenie lub nieprawidłowa eksploatacja poprzez zbyt częstą procedurę dopalania filtra,m oże prowadzić do przyrostu oleju silnikowego i zbyt wysokiego wstecznego ciśnienia wydechu. Również w wozach sportowo-użytkowych, takich jak Dacia Duster, może wystąpić zapchanie DPF dławiące silnik. Zwłaszcza w górnej partii, osobowy minivan taki jak Dacia Lodgy może nawet nie móc osiągnąć swojej pełnej mocy i komplikować każdą, nawet najkrótszą podróż odbywaną za pomocą pojazdu.

W klasie aut miejskich, poprzez usuwanie filtra DPF Dacia można szczególnie zyskać. Całkowicie zapchany lub stopiony filtr w Dacii Logan może prowadzić do braku możliwości odpalenia auta. Komunikat o problemie może również zasygnalizować komputer pokładowy i wyświetlać błędy podczas diagnostyki. Do objawów zaliczyć można również palącą się na desce rozdzielczej kontrolkę DPF lub kontrolkę ogólną, dotyczącą usterek silnika. Dlatego również użytkowanie Dancii Sandero może skłaniać do ostatecznej wymiany lub usunięcia filtra DPF. Poddany odpowiedniej diagnostyce i modyfikacji filtr cząsteczek stałych, bardzo często okazuje się zużyty i wymaga renowacji lub całkowitej wymiany.