Japońska korporacja motoryzacyjna Honda jest obecnie największym na świecie producentem silników. Jej główna siedziba znajduje się w Tokio. W swoich zakładach produkcyjnych umiejscowionych na całym świecie, Honda prowadzi również do powstawania samochodów, motocykli, skuterów oraz maszyn budowlanych i rolniczych. Swoją renomę firma budowała przez wiele lat, obecnie zajmując czołowe miejsca zarówno w rankingach produkcji silników, jak i jednośladów oraz samochodów. Precyzyjne dążenia do ideału widoczne są w metodach pracy inżynierów Hondy oraz jakości przygotowywanych przez nich pojazdów.

Tak jak w przypadku wielu innych producentów, w samochodach marki Honda, takich jak należąca do klasy średniej Honda Accord czy popularna Honda Civic, montowany jest filtr DPF. Ma on za zadanie usuwać zanieczyszczenia podczas pracy silnika. Niestety jego funkcjonowanie nie zawsze sprawdza się w aglomeracjach miejskich, więc nawet modele takie jak sportowo-użytkowa Honda CR-V czy minivan Honda FR-V, mogą odnotować zarówno niższą wydajność, jak i sygnalizację kontrolek oraz nieoczekiwane zachowania auta. Decydując się na usuwanie filtra DPF Honda odwdzięczy się znacznie korzystniejszym działaniem silnika.

Proces wypalania sadzy, gromadzącej się we wkładzie ceramicznym bardzo często prowadzi do konieczności większego pobierania paliwa. Niespalona ropa bardzo często może nadmiernie rozrzedzać smarowidło, poprzez spłynięcie do misy olejowej, co wymusza większą jego ilość. W ten sposób nadmiar spalin dostaje się do środowiska, a filtr DPF zamiast przeciwdziałać zanieczyszczeniom, w wyniku nadmiernej eksploatacji pogłębia wydostawanie się oleju silnikowego na zewnątrz. Poza wartością ekologiczną, usunięcie filtru DPF ma również walor ekonomiczny. W przeciwieństwie do renowacji lub wymiany filtra na nowy, usunięcie wykonuje się raz. Profesjonalnie przeprowadzona operacja usunięcia filtra DPF nie przynosi żadnych komplikacji podczas użytkowania samochodu, jednocześnie poprawiając jego wydajność.