Lancia jest włoską marką samochodów osobowych. Jej początek datuje się na 1906 rok, kiedy to Claudio Fogolin i Vincenzo Lancia założyli przedsiębiorstwo „Lancia & Cie”. Prosperowanie firmy funkcjonowało bardzo dobrze, a wiele rozwiązań technicznych Lancii na stałe zagościło na rynku motoryzacyjnym. Wyprodukowana w 1922 roku Lancia Lambda była pierwszym na świecie samochodem wyposażonym w niezależne zawieszenie kół przednich oraz nadwozie samonośne. W pierwszych dekadach istnienia Lancia zajmowała się produkcją samochodów osobowych, ciężarówek, autobusów, trolejbusów oraz pojazdów wojskowych. Od końca lat sześćdziesiątych firma należy do koncernu Fiat.
Lancia przez lata wypracowała silny status, który kojarzony jest z elegancją i luksusem.

Wiele samochodów Lancii wyposażonych jest w silnik diesla. Montowany jest w nich również filtr cząsteczek stałych, znany jako DPF. W założeniu usprawnienie tego typu ma za zadanie przeprowadzać oczyszczanie z sadzy i osadu. Jednak jego praktyczne działanie ma faktyczne zastosowanie jedynie w przypadku długich tras, np. podczas jazdy autostradą. Pojazdy poruszające się na krótkich odległościach w mieście, np. kompaktowa Lancia Delta lub minivan Lancia Musa, mają zauważalne problemy z nadmierną eksploatacją filtra, co prowadzi do jego całkowitego zużycia. Wówczas konieczna jest całkowita regeneracja lub wymiana filtra DPF na nowy, co prowadzi do nadmiernego zaangażowania sporych nakładów finansowych. Dodatkowo problem z filtrem pojawia się ponownie, z tych samych powodów.

Jednak usuwanie filtra DPF Lancia pozwala całkowicie pozbyć się komplikacji w samochodach tej marki, np. należącym do klasy premium Lancia Thesis oraz posiadającym nadwozie Van, Lancia Voyager. Wśród problemów z DPF najczęściej zauważalne jest nadmierne zużycie paliwa, zawyżony dopływ oleju, sygnalizacja kontrolek oraz bardzo często obniżona wydajność samochodu, który nie osiąga gwarantowanych wyciągów seryjnych. Usunięcie filtra DPF jest jednorazowe i nie powoduje żadnego obciążenia dla wozu.