Niemiecka firma producencka Audi, już od początków XX wieku prezentuje światu pojazdy o wyjątkowej jakości. Budowany od lat prestiż marki, daje świadectwo olbrzymiego powodzenia dzięki wielu innowacjom technicznym. To właśnie Audi w latach 70-tych zaprezentowało pierwszy silnik o mocy VW posiadający bezpośredni wtrysk mechaniczny K-Jetronic. Przez kilka dekad Audi było pionierem produkcji napędu czterokołowego – quattro. Marka przez cały okres swojego funkcjonowania otrzymała wiele nagród branżowych. Do najważniejszych zaliczyć można m. in. dziesięciokrotną wygraną w „International Engine of the Year” , co daje jej rekordową pozycję. Audi jest również laureatem Złotej Kierownicy, wyróżnienia Auto Lider, nagrody Fleet Award oraz wysokiego statusu w serii Best Cars.

Samochody osobowe, takie jak np. Audi z serii A, bardzo często wymagają usunięcia filtru cząstek stałych, czyli DPF. Dzięki zmniejszonemu dotryskowi nadmiernej ilości paliwa podnoszącej poziom oleju, ograniczyć można uszkodzenia silnika oraz turbiny wynikające z niesprawności filtru, np. w modelu Audi A1. Zyskać może również kompaktowy model Audi A3, oraz osobowy A4, dostępny także w wersji kombi. Wyczyszczenie lub usuwanie filtra DPF Audi pozwala uniknąć awarii turbiny, wtryskiwaczy oraz czujnika, co jest szczególnie ważne podczas jazdy na terenie miejskim w przypadku pojazdów takich jak należące do klasy premium, osobowe Audi A5, sportowe Audi A7 typu liftback oraz luksusowe Audi A8 – produkowane przez koncern Audi AG.

Usuwanie filtra DPF Audi jest bardzo opłacalne. Z przyczyn ekonomicznych uniknąć można w ten sposób nadmiernej eksploatacji serwisowej filtra. Warto na to zwrócić uwagę w przypadku narażonych na zniszczenia wozów terenowych, takich jak turystyczny Audi TT lub kompaktowy crossover Audi Q3. Częste serwisowanie filtra DPF wymaga uzupełnienia płynu katalicznego, co jest bardzo istotne także dla jazdy innymi wozami z serii Audi Q, takimi jak sportowy Audi Q5 oraz sportowo-użytkowy Audi Q7, produkowany przez koncern Volkswagena.