Włoski koncern FIAT, posiada swoją siedzibę w Turynie. Pierwsze fabryki powstawały już od 1900 roku i produkowały głównie pojazdy oparte na bryczce konnej. Od tego czasu marka FIAT poszerzyła swój asortyment motoryzacyjny o samochody osobowe i dostawcze, a także ciężarówki, autobusy i tramwaje oraz maszyny rolnicze i traktory. Polski oddział FIAT stał się bardzo popularny ze względu na produkcję ekonomicznych i dostępnych dla wielu warstw społeczeństwa samochodów osobowych, takich jak Fiat 125p oraz Fiat 126p. Dziś FIAT stanowi jedną z największych korporacji motoryzacyjnych i przemysłowych, prezentując swoje produkty zarówno w sferze użytkowej oraz dostawczej, jak i dla klientów pragnących dobrej jakości aut osobowych.

Tak jak w przypadku wielu innych markowych samochodów, wiele modeli marki FIAT może wymagać usunięcia filtra cząsteczek stałych, czyli DPF. Ponieważ jego obecność dławi silnik, w małych samochodach miejskich takich jak Fiat 500 czy należący do segmentu kompaktowego Fiat Bravo, usuwanie filtra DPF Fiat pozwala na lepszą dynamikę pojazdu. W przypadku problemów z przyrastającym olejem, pojazd osobowy klasy średniej, taki jak Fiat Croma lub dostawczy kombivan w rodzaju Fiata Doblo, również zyskuje na wymianie lub usunięciu filtra DPF.

Regeneracja filtra przestaje być konieczna, więc warto odnotować znacznie mniejsze zużycie paliwa w samochodach dostawczych. Praca silnika w takich modelach jak Fiat Ducato, Fiat Scudo lub w znacznie mniejszym Fiacie Fiorino obarczona jest mniejszym ryzykiem utraty mocy. Również sportowo-użytkowy Fiat Freemont, popularne miejskie samochody osobowe, takie jak Fiat Panda, Fiat Punto lub Fiat Linea czy crossover Fiat Sedici – powstały we współpracy z japońskim koncernem Suzuki, mogą zyskać na usunięciu filtra DPF. Jest to rozwiązanie korzystne również ze względów ekonomicznych. Obok ograniczenia konieczności zakupu nowego filtra lub regeneracji i naprawy obecnego, zaoszczędzić można także czas. Wykonanie usługi zajmuje zazwyczaj kilka godzin.