Jeden z największych koncernów motoryzacyjnych na świecie Ford Motor Company, od lat produkuje pojazdy najwyższej jakości, o czym świadczy niesłabnąca popularność marki na całym świecie. Firma Ford powstała w 1903 roku z inicjatywy amerykańskiego przemysłowca, Henry’ego Forda, w Detroit. Od 1917 Ford jest również właścicielem marki Lincoln. W latach trzydziestych korporacja podzieliła swoje zasoby konstrukcyjne na dział samochodów dostawczych oraz osobowych. Obecnie Ford posiada ogromne ilości filii i fabryk na świecie, a wśród jego zasobów produkcyjnych znajdują się samochody osobowe, ciężarowe oraz pojazdy i maszyny rolnicze.

Długotrwała eksploatacja pojazdów miejskich Forda, takich jak minivan osobowy Ford C-MAX, może prowadzić do awarii układu sterowania. Dlatego bardzo często konieczne jest usuwanie filtra DPF. Filtr cząsteczek może być całkowicie zablokowany cząsteczkami sadzy, co szczególnie uprzykrza użytkowanie pojazdów takich jak popularny miejski Ford Fiesta, czy kompaktowy Ford Focus. Powoduje to objawy dymienia oraz utraty mocy, możliwa jest sygnalizacja kontrolki silnika, a nawet przejście samochodu w tryb awaryjny. Niedostatecznie wydajny filtr DPF w vanie osobowym, takim jak Ford Galaxy lub trzydrzwiowym hatchbacku w rodzaju Forda Ka, wymaga ostatecznej, fachowej diagnozy.

Przeznaczony na usuwanie filtra DPF Ford Kuga może osiągać dużo lepsze wyniki. Podobnie należący do klasy średniej Ford Mondeo, którego najwyższe osiągi fabryczne bardzo często są obniżone, właśnie z powodu zapchanego filtra DPF. Także pickup Ford Ranger oraz van osobowy Ford S-MAX mogą znacznie obniżyć swoją wydajność. Usunięcie filtra DPF nie ma żadnego wpływu na bezpieczeństwo użytkowania samochodu. Dodatkowo w nieznacznym stopniu pomaga obniżyć zużycie paliwa, co jest bardzo atrakcyjne w przypadku wozów dostawczych, takich jak Ford Transit, pokonujących długie trasy. Pozbycie się filtra pozwala również całkowicie uniknąć kolejnych problemów z niego wynikających, ponieważ DPF usuwany jest na zawsze.