Amerykański samochód terenowy, początkowo potocznie znany jako Jeep, produkowany jest już od lat czterdziestych, kiedy to ich start na rynku samochodowym zapewniła firma Willys Overland. Dekadę później marka usamodzielniła się i dziś samochody Jeep produkowane reprezentowane są przy udziale firmy Chrysler. Obecnie Jeep produkuje przede wszystkim terenowe modele cywilne, ale posiada również wiele modeli koncepcyjnych, w tym przygotowywanych dla potrzeb militarnych. Jeep to pojazdy wyjątkowo wytrzymałe i nadające się do jazdy w trudnych warunkach powierzchniowych. Ich charakterystyczny wygląd oraz szerokie możliwości doceniane są przez wielu klientów, którzy korzystają z nich zarówno w mieście, jak i na bardziej rozległych terenach otwartych.

Niestety, w wielu modelach samochodu typu Jeep na stałe zainstalowany jest filtr DPF, odpowiedzialny za usuwanie cząsteczek trwałych. Zaprojektowany jest w taki sposób, aby podczas jazdy zredukować zanieczyszczenia środowiska. Jednak aby filtr DPF działał prawidłowo, muszą być zachowane odpowiednie warunki. Filtr DPF najlepiej działa np. w trakcie regularnej, wielokilometrowej podróży autostradą. Dlatego pojazdy, które częściej jeżdżą wyłącznie w krótkie trasy miejskie, np. popularny, osobowy Jeep Cherokee z nadwoziem SUV, nie mogą ominąć programu regeneracji. W ten sposób filtr może zostać na stale zablokowany. DPF może zostać wymieniony na nowy, niestety w ten sposób właściciele chociażby trzyrzędowego Jeep Commandera, zmuszeni są w niedługim czasie do kolejnej z rzędu, schematycznej wymiany zużytego filtra DPF.

Możliwe jest również permanentne usuwanie filtra DPF Jeep. Po wykonaniu tej operacji znikają kontrolki sygnalizujące działanie filtra. W wielu pojazdach poddanych usunięciu DPF zauważalne jest zmniejszone zużycie paliwa, np. w modelu Jeep Compass, kompaktowym crossoverze. Trwałe pozbycie się filtra DPF zmniejsza również restrykcję wydechu i zwiększa wydajność modeli takich jak sportowo-użytkowy Jeep Patriot czy klasyczny, tenerowy Jeep Wrangler.