Popularna japońska marka Mitsubishi zajmuje się nie tylko samochodami. Grupa w swojej ofercie posiada także segment dotyczący automatyki przemysłowej, wytwórnię lotniczą, zakłady zbrojeniowe i chemiczne, przemysł telekomunikacyjny i przemysł farmaceutyczny oraz przemysł ciężki dotyczący hut i stoczni. Jednak marka najczęściej kojarzy się z motoryzacją, ponieważ wielokrotnie zasłynęła interesującymi rozwiązaniami. W latach 90-tych Mitsubishi doprowadziło do sprzedaży pojazdów wyposażonych silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa do komory spalania. Dzięki ekspansji na inne rynki, Mitsubishi jest bardzo popularnym na całym świecie producentem samochodów osobowych.

Projekty aut Mitsubishi, takich jak np. crossovera Mitsubishi ASX oraz pick-upa Mitsubishi L200, zawierają powszechnie stosowany również w innych markach filtr cząsteczek stałych DPF. Ze względu na zwiększone zanieczyszczanie środowiska, ma on za zadanie odfiltrować nadmiar popiołu oraz sadzy z wydalanych spalin. Jednak nadmierna eksploatacja w nieodpowiednich warunkach prowadzi do szybkiego zapchania filtra DPF, który powoduje wiele komplikacji podczas pracy samochodu. Zwiększone spalanie sadzy doprowadza poziom oleju do maksimum, a jego nadmiar spływa po tulejach cylindrowych i dostaje się do miski olejowej. Pojemność robocza filtra może został całkowicie zajęta, co prowadzi do sygnalizacji kontrolki.

Jedyne skuteczne i sprawdzone rozwiązanie problemu z filtrem DPF, to jego trwałe usunięcie. W przeciwieństwie do wymiany lub regeneracji starego egzemplarza, ostateczne usuwanie filtra DPF Mitsubishi nie wiąże ze sobą żadnych dodatkowych kosztów. Dodatkowo pozwala ograniczyć pobór oleju oraz zużycie paliwa w takich modelach jak m.in. kompaktowy Mitsubishi Lancer, sportowo-użytkowy Mitsubishi Outlander czy terenowy Mitsubishi Pajero. Usunięcie filtra DPF pozwala calkowicie zażegnać spowodowane jego działaniem problemy z wydajnością pojazdu. Nie powoduje żadnych uszkodzeń silnika, a jego demontaż nie prowadzi do usterek.