Jedna z najstarszych firm samochodowych na świecie – francuski producent Renault, powstał w 1899 roku. Jest również jednym z największych, a obecne zatrudnienie wynosi ponad 130 tys. pracowników. Poza francuskim koncernem produkującym samochody, Renault posiada pod sobą również inne marki. Należy do nich Dacia, rumuński dostawca samochodów osobowych, francuska marka Alpina, zajmująca się autami sportowymi, oraz południowokoreański producent samochodów osobowych, znany jako Renault Samsung Motors. Renault posiada również ponad połowę udziałów Nissana. Obecny asortyment Renault dotyczy przede wszystkim samochodów osobowych, sportowych oraz użytkowych.

Wiele z nich posiada na trwałe zaimplementowany filtr cząsteczek stałych, zwany DPF. Znajduje się on w takich modelach Renault, jak np. osobowy Renault Clio, pierwszy europejski minivan Renault Espace, kompaktowy Renault Fluence czy osobowo-dostawczy kombivan Renault Kangoo. Działanie filtra DPF oczyszcza spaliny z dużych ilości wydostającej się na zewnątrz sadzy oraz popiołu. Dzięki temu pojazd nie zatruwa środowiska toksycznymi odpadami. Jednak aby filtr DPF działał prawidłowo, konieczne jest spełnienie warunków dotyczących regularnych przejazdów określonej trasy. W warunkach miejskich, które dotyczą pojazdów takich jak np. sportowo-użytkowy Renault Koleos, osobowy Renault Laguna czy należący do klasy premium Renault Lattitude, działanie filtra DPF nie funkcjonuje prawidłowo i prowadzi do sygnalizacji kontrolki oraz obniżenia wydajności samochodu.

Najlepsze rozwiązanie tego problemu to usuwanie filtra DPF Renault. Mechaniczny demontaż oraz modyfikacja elektronicznego układu sterowania pojazdu pozwala na definitywne zażegnanie kłopotów spowodowanych złą eksploatacją filtra cząsteczek stałych. Jest to również działanie jednorazowe, w przeciwieństwie do ciągłej regeneracji oraz tymczasowej wymiany filtra DPF na nowy, użytkownik samochodu nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów, jednocześnie oszczędzając na mniejszym zużyciu paliwa.