Czeskie przedsiębiorstwo motoryzacyjne Skoda Auto powstało w 1895 roku, z inicjatywy Emila Skody. Powstały wówczas zakłady zajmujące się przemysłem metalowym oraz zbrojeniowym. Pierwsze samochody Skoda skierowane zostały do produkcji w 1905 roku, a dwa lata później firma przerodziła się w spółkę akcyjną. Przez dekady Skoda produkowała samochody osobowe oraz ciężarówki i autobusy, a w roku 1991 na stałe zawiązała współpracę z Grupą Volkswagen. Obecnie Skoda posiada sporo zakładów produkcyjnych i z niedużego, europejskiego przedsiębiorstwa zdołała przerodzić się w rozpoznawalną i popularną markę samochodów osobowych.

W wielu samochodach miejskich marki Skoda, takich jak osobowa Skoda Fabia, kompaktowa Skoda Octavia czy należąca do segmentu B Skoda Rapid, na stałe zamontowany jest filtr cząsteczek stałych. Służy on do odfiltrowania nadmiaru nieczystości obecnych w spalinach wydalanych przez silnik. Dzięki temu nadmiar osadu, przede wszystkim w postaci sadzy oraz popiołu nie wydostaje się na zewnątrz w ilościach zagrażających środowisku naturalnemu. Jednak konieczność spełnienia określonych wymogów do prawidłowego działania filtra DPH, bardzo często jest niewykonalna dla kierowców. Jego nieprawidłowa eksploatacja prowadzi do zużycia, co wiąże się z konieczną rutyną renowacji kolejnych filtrów lub jeszcze bardziej kosztowną wymianą na nowy egzemplarz.

Usuwanie filtra DPF Skoda jest najskuteczniejszym i najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem wszystkich problemów związanych z jego ciągłą niedyspozycją. Pozbycie się filtra cząsteczek stałych niweluje również wszystkie objawy, które są przez niego spowodowane. Dzięki temu nie odnotowuje się już utraty mocy w pojazdach Skody takich jak kombivan Skoda Roomster, należąca do klasy średniej Skoda Superb czy crossover Skoda Yeti. Problemem przestaje być również nagłe przejście pojazdu w tryb awaryjny. Znikają także uciążliwe sygnalizacje kontrolek, a zużycie paliwa jest dużo niższe niż w przypadku egzemplarza z działającym filtrem DPH.