Samochody osobowe marki Subaru pojawiły się na rynku dzięki pionierowi techniki lotniczej, mieszkańcowi Japonii, Chikuhei Nakajima. Założył on początkującą firmę Nakajima Aircraft Company w 1907 roku.
W latach pięćdziesiątych marka skłoniła się ku motoryzacji, prezentując m. in pojazdy wyposażone w niezależne zawieszenie przednich kół, olejowo-gazowy amortyzator z regulatorem hydraulicznym, zawieszenie tylne oparte na belce skrętnej oraz niezależne wahacze wleczone. Samochody spotkały się z zadowoleniem klientów, a do dziś marka Subaru uchodzi za producenta wyjątkowo komfortowych i stabilnych aut.

Filtry DPF obecne są w wielu modelach Subaru, do których należą m. in. sportowo-użytkowy Subaru Forester czy kompaktowy Subaru Impreza. Filtr cząstek stałych jest elementem wyposażenia i usprawnieniem technicznym, który ma za zadanie oczyszczenie wydzielanych przez samochód spalin. Jednak jego faktyczne działanie nie zawsze przynosi odpowiedni efekt, dodatkowo nadmiernie eksploatując filtr DPF. Prowadzi to również do komplikacji innych obszarów samochodu, Efektem jest obniżenie wydajności wozu, uruchomienie trybu awaryjnego oraz zwiększony pobór oleju i większe zużycie paliwa. Samochód jest wyraźnie obciążony i komunikuje problemy poprzez sygnalizację kontrolki.

Niestety wymiana fitlra DPF na całkowicie nowy produkt nie jest w stanie całkowicie załatwić sprawy. Ponieważ poprzedni filtr sprawiał problemy wynikające ze stylu jazdy i przebytych odległości, jego zamiennik również może się zużyć i wprowadzić inne komplikacje. Tańsza, choć równie nieopłacalna jest także renowacja filtra cząstek stałych. Jego eksploatacja prowadzi jednak do dokładnie tych samych problemów. Usuwanie filtra DPF Subaru jest jedynym definitywnym działaniem, jakie można wykonać w celu ostatecznego wykluczenia kolejnych nieprawidłowości. Komputerowa diagnostyka oraz demontaż i modyfikacja sterownika elektronicznego nie sprawia żadnych komplikacji, a wykonanie usługi jest jednorazowe i nie wymaga kolejnych ingerencji.