Japońskie przedsiębiorstwo Suzuki Motor Corporation jest jednym z największych i najpopularniejszych producentów segmentu motoryzacyjnego. W swojej ofercie ma zarówno modele samochodowe, jak i szeroką gamę jednośladów, takich jak motocykle. Zajmuje się także silnikami do motorówek i innych urządzeń spalinowych. Suzuki jest również gigantem dystrybucyjnym, obecnie posiada 15 fabryk wybudowanych w 14 krajach i ponad 130 dystrybutorów w ponad stu krajach. Innowacje techniczne od początku istnienia firmy były silną stroną marki Suzuki. Do powszechnego zastosowania w motoryzacji, Suzuki wprowadziło m. in przedni napęd, przeniesienie ruchów kierowcy na koła oraz niezależne zawieszenie wszystkich kół.

W skład układu wydechowego wielu pojazdów Suzuki, w tym sportowo-użytkowym Suzuki Grand Vitara, wchodzi filtr cząstek stałych, czyli DPF. Jest montowany w silnikach wysokoprężnych w celu oczyszczenia spalin z sadzy oraz popiołu. Jego proekologiczne działanie jest bardzo pożyteczne, jednak eksploatacja filtra może przysporzyć wielu problemów kierowcy. Nadmiar gromadzącej się sadzy hamuje działanie filtra, a przez ograniczoną skuteczność wpływa on negatywnie na pracę pojazdu. Rozwiązaniem tego problemu jest regeneracja filtra DPF lub zakup nowego. Wiąże się do jednak z wysokimi kosztami filtra oraz jego instalacji, a także koniecznością cyklicznego powtarzania całej operacji.

Skuteczne rozwiązanie stanowi usuwanie filtra DPF Suzuki na stałe. Diagnoza komputerowa odbywa się za pośrednictwem profesjonalistów, a usunięcie go z pojazdu jest często stosowaną procedurą, w dodatku jednorazową i niewymagającą dalszych ingerencji. Po fachowym demontażu oraz modyfikacji układu elektronicznego filtra DPF, samochód jest od razu gotowy do jazdy. W crossoverze miejskim Suzuki SX4, pozbawionym filtra cząstek stałych nie odnotowano żadnych efektów ubocznych. Silnik nie kopci, olej odprowadzany jest w regularnych ilościach, zużycie paliwa jest znacznie niższe, a moc wozu swobodnie dociera do osiągów fabrycznych.