Niemiecka marka samochodowa Volkswagen istnieje od 1937 roku. Popularność przyniosła jej produkcja popularnych „garbusów”, a po wprowadzaniu na rynek innych interesujących modeli, takich jak Volkswagen Transporter, marka stała się jedną z najważniejszych i najpopularniejszych w Europie. Volkswagen stale rozwija dystrybucję swoich samochodów. W posiadaniu przedsiębiorstwa jest również bank. Wiele modeli Volkswagena zostało okrzykniętych samochodami roku, a w 2001 roku padł rekord pod względem ilości wyprodukowanych pojazdów w jednej fabryce – ponad 33 mln. funkcjonalnych egzemplarzy w Wolfsburgu.

Znaczna część produktów Volkswagena, w tym popularny Volkswagen Passat oraz kompaktowy Volkswagen Golf, posiada silniki diesla wyposażone w filtr cząstek stałych DPF. Jest on elementem układu wydechowego, a jego celem jest oczyszczanie spalin z sadzy przed jej wydostaniem się na zewnątrz. Jednak aby cały proces przebiegał prawidłowo, konieczne jest regularne odbywanie dłuższych tras. DPF działa w ten sposób, aby po odfiltrowaniu określonej ilości zanieczyszczeń spalić je w trakcie jazdy. Jednak specyfika samochodów miejskich, w rodzaju vana Volkswagen Sharan lub sportowego Volkswagena Tiguan, bardzo często wyklucza takie możliwości. Prowadzi to do nadmiernego zalegania spalin, które mogą wymagać zwiększonego spalania pojazdu, utraty faktycznej mocy samochodu i ciągłej sygnalizacji kontrolki filtra DPF.

Usuwanie filtra DPF Volkswagen pozwala na całkowite pozbycie się problemu. Filtr cząstek stały może zostać również zregenerowany lub wymieniony, ale jest to niemały, a na dodatek wielokrotnie powracających wydatek. Usunięcie filtra DPF jest jednorazowe i przebiega na podstawie komputerowej diagnostyki. Dzięki temu demontaż filtra oraz modyfikacja sterownika nie skutkują żadnymi nieoczekiwanymi awariami samochodów Volkswagena, takimi jak kompaktowy Volkswagen Jetta czy coupe-cabrio Volkswagen Eos. Również zużycie paliwa i maksymalna moc pojazdu bliższe jest ich fabrycznym założeniom.